Siirry pääsisältöön

Yhdistys

Olemme toimineet jo yli 110 vuotta näkövammaisten ihmisten hyväksi. Toiminta jatkuu vireänä myös 2020-luvulla.
Tammerkoski, keväinen maisema, neljä rakennusta ja polku kosken varrella

Tampereen seudun Näkövammaiset ry:n perustivat vuonna 1909 näkövammaiset henkilöt. Koko historiansa ajan yhdistyksen tehtävänä on ollut tarjota tukea ja palveluita näkövammaisille ihmisille ja tuoda heitä yhteen. Nykyään yhdistykseen kuuluu lähes 1200 jäsentä.

Yhdistys toimii näkövammaisten ihmisten hyväksi, jotta he voivat elää yhteiskunnassa tasavertaisesti omaehtoista, itsenäistä ja sisältörikasta elämää.

Yhdistys toimii Pirkanmaalla ja osassa Kanta-Hämettä. Tampereen seudun Näkövammaiset ry on alueyhdistys, jonka alueella toimii seitsemän itsenäistä, rekisteröityä paikallisyhdistystä.

Jäseniksemme ovat tervetulleita kaikki toiminta-alueella asuvat näkövammaiset henkilöt, joille näkövamma aiheuttaa olennaista haittaa. Yhdistykseen kuuluu myös kannatusjäseniä.